podróże

Fitness krobia

Fitness kluczem do zdrowia

Podwaliny pod rozkwit fitnessu położył amerykański lekarz dr Kenneth Cooper. Twórca programów kondycyjnych dla kosmonautów opracował wyjątkowy zestaw ćwiczeń aerobowych, ażeby system był zdolny brać wystarczające ilości tlenu a także zarazem mógł unikać okresów niedotlenienia. Miało to miejsce w latach siedemdziesiątych XX wieku. Ćwiczenia te są w związku z tym pewne a w dodatku skuteczne. Współcześnie stały się niezmiernie popularne na całym świecie. Najlepiej czynić je w większej grupie w rytmie ukochanej muzyki rozrywkowej. Fitness jest nadal na czasie szczególnie dla zdrowia a także urody.Trening czyni mistrza ! Należałoby obrać sobie cel, niezależnie od tego czy będzie to poprawa rehabilitacji po urazie, wzmocnienie kręgosłupa, stracenie paru nadprogramowych kilogramów, sposób spędzenia wolnego czasu z przyjaciółmi lub poprawienie nastroju. Fitness konserwuje, wystarczy tylko dodać stosowną dietę i rozpisać plan treningów. Optymalny wysiłek najlepiej ćwiczyć minimum trzy razy w tygodniu przez przynajmniej 30 minut tak by puls wzrósł do 130 uderzeń na minutę. Są to zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). Najlepiej począć od zrealizowania indywidualnego tygodniowego planu treningowego. Można trenować samemu lub w grupie w zależności od preferencji. Na każdej siłowni są trenerzy, którzy poradzą najlepiej jak mogą. Najistotniejsze, ażeby nie rezygnować z przyjętego celu. Na każdej siłowni są dostępne strefy kardio, funkcjonalna a w dodatku siłowa. Trenować można również w wodzie albo w domowym zaciszu. Wówczas nie stoimy w korkach a przy tym nie marnujemy czasu, ażeby dojechać na miejsce. W zamian tego pół godziny dłużej można przeznaczyć treningowi przy ulubionej muzyce. Zajęcia grupowe z trenerem dają niezłą motywację, wtedy inni ustanawiają nam tempo. Indywidualny trening pozwoli zdecydować na których partiach mięśni chcemy się bardziej skupić. Czas postawić na kreatywność i zwyczajnie ćwiczyć ! Starczy tylko 30 minut dziennie minimum trzy razy w tygodniu, aby wykonać krok ku lepszej przyszłości. Medycyna od lat bada wpływ aktywności fizycznej na zdrowie a także długowieczność. Warto także zbadać wiek metaboliczny, czyli faktyczną kondycję organizmu, w wielu przypadkach odbiegającą od wieku metrykalnego. Ważną rolę grają telomery. Są to fragmenty chromosomów, które ochraniają je przed nadwyrężeniem w czasie kopiowania. Gdy komórka ulega replikacji, telomer ulega skróceniu. Siedzący tryb życia jest zatem niezmiernie niebezpieczny dla zdrowia, sprzyja powstawaniu zawałów,udarów i innych chorób. Tak więc wysoki czy też umiarkowany poziom aktywności fizycznej strzeże organizm przed mechanizmem nazbyt szybkiego skracania telomerów. W rezultacie obniża się wiek metaboliczny. Zatem fitness jest kluczem do zdrowia.
tablice interaktywne